“Deze samenwerking biedt werk aan 150 mensen.”

Nieuwe samenwerking Pantar en Amsterdam Parkeren gaat voor kwaliteit en inclusieve arbeidsmarkt

Amsterdam – Pantar en Gemeente Amsterdam hebben voor het dagelijks beheer van ruim 65 parkeer- en fietsgarages een nieuw vijfjarige dienstverleningsovereenkomst afgesloten. Met dit contract laten beide partijen zien dat maatschappelijke verantwoordelijkheid én resultaatafspraken heel goed samen kunnen gaan. De samenwerking gaat uit van een resultaatverplichting. Dat betekent dat er niet meer in uren wordt gedacht maar in de diensten die Pantar voor de gemeente uitvoert. Sociaal ontwikkelbedrijf Pantar verzorgt al jaren het beheer en dienstverlening van de gemeentelijke fietsenstallingen en parkeergarages. Deze samenwerking gaat dus nu een volgende fase in.

Egbert de Vries, wethouder gemeente Amsterdam (Verkeer en Vervoer, Luchtkwaliteit en Water): “Als gemeente vinden wij het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen mee kunnen doen op de arbeidsmarkt. Samen met Pantar bieden we Amsterdammers een goede werkplek in een van onze garages en fietsenstallingen. Ik doe zelf bijna alles op de fiets en kom regelmatig in een van de fietsenstallingen in de stad. Mooi om te zien hoe daar vol enthousiasme wordt gezorgd voor het onderhoud en service aan klanten.”

Ook Lex de Boer, directeur van Pantar, is blij met de afspraken met Parkeren: “De overeenkomst met parkeren is weer nieuwe stap in de toekomst van Pantar. Het is een afspraak over de kwaliteit van onze dienstverlening in de parkeergarages en fietsenstallingen en vrijheid om dat te doen op een manier die bij ons past. Dit contract en de continuïteit die het biedt is voor Pantar en onze mensen heel belangrijk.”

150 medewerkers

Pantar zorg met zo’n 150 medewerkers dagelijks t voor het beheer en de dienstverlening van de fietsenstallingen en parkeergarages en –terreinen. De samenwerking houdt in dat:

  • De meer dan 65 parkeergarages en fietsenstallingen schoon, heel en veilig zijn.
  • De meldkamer 24/7 bereikbaar is voor storingen en vragen van klanten.
  • Op drukke locaties beheerders aanwezig zijn als aanspreekpunt voor klanten.

Voor mensen bij wie het niet vanzelfsprekend is om aan het werk te zijn, is extra begeleiding nodig. Naast inkomen zorgt een baan ook voor ontwikkeling en eigenwaarde. Pantar en de gemeente Amsterdam zorgen er zo voor dat kwetsbare Amsterdammers die om welke reden dan ook niet makkelijk aan een baan komen, een beter toekomstperspectief krijgen.

#waardeinwerk

Bekijk hier onze andere inspirerende #waardeinwerk verhalen.

Pantar timmert mee aan nieuwe sporthal

De nieuwe sporthal aan de Prins Bernhardlaan is bijna klaar. Na de kerstvakantie kan hier volop gesport worden. Daarna wordt de bestaande hal opgeknapt. Door de medewerking van Pantar krijgt dit project een extra lokaal, sociaal én duurzaam tintje. De nieuwe tribunes, prachtige meubels, houten wandelementen en jassenhaken komen namelijk uit de timmerwerkplaats van Pantar.

Charlène – voorvrouw Groen (Werkbrigade)

“Is in het groen werken iets voor jou?”, vroeg de medewerker van de Dienst Werk & Inkomen. “Echt niet, daar heb ik helemaal geen ervaring mee”, was Charlènes eerste reactie. Ze kon toen niet bedenken hoe deze vraag haar leven totaal zou veranderen.